Haber

Bursa, Çanakkale, Çankırı’da sahur saati ne zaman? 12 Nisan Çarşamba Bursa, Çanakkale, Çankırı Sahur kaçta biter?

Bursa, Çanakkale, Çankırı’da sahur ne zaman ve 12 Nisan Çarşamba günü Bursa, Çanakkale Ramazan ayının başlamasıyla birlikte Çankırı’da sahurun ​​saat kaçta bittiği soruları da sıkça sorulmaya başlandı. Sahur saatini bekleyen vatandaşların merak ettiği bahis için detayları sizler için derledik. Peki, Bursa Çanakkale , Çankırı’da sahur ne zaman? 12 Nisan Çarşamba Bursa, Çanakkale, Çankırı’da sahur kaçta biter?

SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?

Sözlükte “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesi aynı kökten gelmekte olup, sahur (sehur, sahur) dini bir terim olarak, sabaha karşı yenilen yemek anlamına gelmektedir. oruç için hazırlanın. Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının ortaklaşa verdiği bilgiler dikkate alındığında, oruç yasaklarının başlangıçta geceden başlamasına rağmen, Bakara süresinin 187. ayetinin sabaha kadar uzaması, sahura izin veren başlıca meşruiyet delilinin Hz. Bu âyet-i kerimede, “Siyah iplik, beyaz iplikten sizin için ayırt edilinceye kadar, sabahtan itibaren sizin için ayırt edilebilir hale gelinceye kadar. “Yiyebildiğiniz kadar için” anlamına gelen ve sahura kalkmanın dinen teşvik edildiğini gösteren hadis-i şerifler anlatılmaktadır. oruçlunun sahur yemesinin mendub olduğu konusunda İslam âlimleri ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).

“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmektedir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Mendub ve müstehab, fıkıh ahlâkındaki geniş mânâları nispetindedir.Bazı hadislerde de geçtiği gibi (İbn Mace, “ıyâm”, 22), sahurun ​​amacının bedene yiyecek sağlamak olduğu açık olsa da Oruç tutmak, sahura kalkan müminin asıl amacı Hz.Peygamberin sünnetini yerine getirerek bu zamanın nimet ve nimetlerinden yararlanmaya çalışmak ve nihayetinde Allah’ın rızasını kazanmak olmalıdır.

Sahurun ​​Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesâî, “?ıyâm”, 27; Tirmizi, “?avm”, 17) açıklanırken, bunun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağladığı bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın şükran anlamına geleceği ifade edilmektedir. bu nimet için Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın, namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadislerle çelişiyor gibi görünse de söz konusu eserlerde muhtemelen genel kabul nedeniyle bunların uzlaştırılması vurgulanmamıştır. birinci hadisin ancak ikinci hadisin rivayetine ilişkin meselelerin varlığı. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yorumundan (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, önceki ilahi dinlerde sahur yapılırken, ikinci hadiste zikredildiği için bir süre sonra terk edildiği söylenebilir. İlahi dinlerdeki karar, orijinal şekliyle. Buna göre birinci hadis-i şerifte, Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurda rahmet bulunduğuna dair hadis-i şeriften hareketle sahurun ​​faydalarını anlatırken ortaya koyduğu görüş bu yorumu destekler niteliktedir: Sahur yemeği bir yandan oruca dayanma gücü sağlarken diğer yandan oruca dayanma gücü sağlar. Diğer taraftan, insanların dini zorlaştırma ve dinin gereklerini değiştirme çabaları, daha dindar olma çabası ile engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu ifade, Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerini göstermektedir. Bunların aksi yönde hareket etmek, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manasını uzlaştırmak için, Allah Resulü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.

Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. İbn Ümmü Mektum’un okuduğu sabah namazından önce Bilal-i Habeş namazının teheccüd namazına ve ezanın oruç tutmak için sahura kalkacakları uyandırmaya mani olmadığını bildiren hadis-i şerifte Hz. “?avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18), sahura kalkmayı teşvik etmenin yanında, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahurdan sonra uzun bir aradan (elli âyet kadar okunabilen bir süreden sonra) sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, “?avm”, 20, “Taheccüd”). “, 8; Müslim, “ıyâm”, 47; Nesâî, “ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri değerlendiren fakihler, sahuru son vakte kadar terk etmenin müstehab olduğu sonucuna varmışlardır. Karar, imsak vakti ile sonludur; vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, yemek ve içmek mekruh olur (bu konuda karşılaşılabilecek bazı durumların hükümleri için bkz. İMSAK; ORUÇ). Fıkıhçıların çoğu -eğer oruç tutmamaya niyet yoksa- sahur yemeği oruca niyet yerine geçer; Şafii mezhebinde sahura kalkmak niyet yerine geçmez.

12 Nisan Çarşamba BURSA, ÇANAKKALE, ÇANKIRI SAHUR VAKTİ NE ZAMAN?

12 Nisan Çarşamba Bursa sahur saati: 04:55

12 Nisan Çarşamba Çanakkale sahur saati: 05:06

12 Nisan Çarşamba Çankırı sahur saati: 04:36

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort