Haber

MOTOSİKLETTE 2. EL FIRSAT

2. el araçların sıfır liste fiyatının üzerinde satışına ilişkin düzenleme 15 Temmuz itibarıyla yürürlüğe girdi. Ancak bazı internet sitelerinde ikinci el araba gibi motosikletler sıfır fiyatının üzerinde satılmaktadır. Sıfır fiyatı 191 bin lira olan motosikletin ikinci el satış fiyatının ise 240 bin lira olması dikkat çekiyor. Bu konuyla ilgili çok sayıda şikayet geldiğini belirten Motosiklet Sanayicileri Derneği (MOTED) Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, “Geçen yıl ilk 5 ayda 144 bin adet motosiklet satarken bu yıl 336 bin adet motosiklet satıldı. Bu yıl sonuna kadar ürüne olan bu talebin 650-700 bini bulacağını tahmin ediyoruz. Getirdiği ikinci elde yüksek fiyat var” dedi.

2. el araçların satış fiyatının sıfır liste fiyatının üzerinde belirlenmesi yasal düzenleme ile 1 Ocak 2024 tarihine kadar yasaklandı. Motosiklet pazarında geçerli olan bu karar 15 Temmuz’da yürürlüğe girdi. Ancak bazı internet sitelerinde ikinci el motosikletlerin sıfır fiyatının üzerinde satıldığı görüldü. Motosiklet, Türkiye distribütör firmasının internet sitesinde 191 bin lira iken, internet sitelerinde birebir aynı modelin ikinci eli ortalama 240 bin liradan satılıyor. Motosiklet bayilerine göre sıfır motosiklet olmaması ikinci el fiyatlarının artmasına neden oluyor. Sektör temsilcileri, ikinci el fiyatlarının düşmesinin piyasada sıfır motosikletlere kolay erişim ile mümkün olduğunu söylüyor.

“GEÇEN YILA GÖRE FİYATLAR YÜZDE 50 ARTTI”

Motosiklet Sanayicileri Derneği (MOTED) Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, piyasada sıfır motosiklet olmaması nedeniyle ikinci el motosiklet fiyatlarının yüksek olduğunu belirterek, “Pazar 2023’te yüzde 144,3 büyüdü. büyüme oranı Geçen yıl ilk 5 ayda 144 bin motor satıldı Bu yıl 336 bin motosiklet satıldı Bu sadece ilk 5 aylık rakamlar. Bu yıl sıradan sanata olan bu talebin getirdiği yüksek ikinci el fiyatı var.Bu şikayetler her yerden geliyor.Ama MOTED üyelerimiz ikinci el.Mesele fabrika fiyatının üzerinde bir şey satmak değil. müşteri motosikleti kendisi yüksek fiyattan satıyor.Buradaki olağan değer şudur.Bu işin bulunabilirliği az olduğu için yani talep fazla olduğu için ikinci el fiyatı sıfır fiyatının üzerindedir.Bu artışın önemli sebebi fiyatlarda ise 2023 yılında döviz kurundaki inanılmaz artış. Şimdi bir bayi işini birim başına 100 liradan alıyorsa sonraki parçayı kurdan dolayı daha yüksek fiyattan alıyor. Bazı işler fabrika fiyatından yüksek gibi görünse de daha sonra alacakları işin fiyatı daha yüksektir. Bu nedenle bazı yetkili satıcılar alacakları işin fiyatı yüksek olduğu sürece satacakları eseri yüksek fiyata satabilmektedirler. Burada devletimiz bunu önlemek için sıfır fiyatın üstünde ikinci el olmaz diyor, doğrudur. MOTED etik kurallarına göre tüm şirketler uymak zorundadır ve uymaktadırlar. Geçen seneye göre fiyatlar en az yüzde 50 arttı. Bu kadar düşük markalarda 50 bin liradan yükseldikçe 200 bin liraya kadar çıkan halk tipi dediğimiz 125 CC’ye kadar olan eserlerin fiyatları 50 bin liradan 200 bin liraya kadar değişiyor. Sıfır motor fiyatlarından bahsediyoruz. İkinci elde fiyatlardaki artış şikayet değil ama sıfır fiyatın üzerinde eserler hakkında da bilgi alıyoruz. Bunu önlemenin tek kuralı, burada üretimle başlayacak işlerin bulunabilirliğinin artmasıyla birlikte bu şikayetin de ortadan kalkacağını öngörüyoruz” dedi.

“MOTOR ŞU ANDA 300 BİN LİRA AMA DIŞARIDA 280-290 BİN LİRA LİSTEDE”

Motosiklet bayisinin işletmecisi Emrah Çizmecioğlu, ikinci el motor fiyatlarının sıfır motor fiyatından daha yüksek olduğunu söyledi. Biz değiliz. Piyasadaki tüccarlar ve herkes bunu bir yatırım aracı olarak görüyor, millet motor alıyor. Burada bir ay bekleyip bu fiyata satacağım. 2 ay bekleyip bu fiyata satacağım açıkçası bu işi yapan biz mağduruz. Bir örnek vereyim; Şu an motoru bizde 300 bin lira ama 280-290 bin lira dış listede. Ancak biz esnaftan aldığımız ve müşteri şu an piyasa araştırması yaptığı için fiyatlar yüksek. Yani yüksekten alıp yüksekten satmak bizim suçumuz değil. Aslında müşteri geldiğinde bizimle pazarlık yapıyoruz ve fiyatı kendisi belirlemek istediği için yüksek bir fiyat alıyoruz. Bayideki fiyatın yüksek olmasının nedeni döviz kuru ve mal azlığıdır. Bir fiyatı var ama ikinci elin yüksek olması için bir sebep yok. Çünkü ikinci elde daha çok mal iade edilmektedir. Şu anda, satıcının herhangi bir ürünü yok. Sahafçı ‘Bu fiyat yükseldi acilen satmam lazım’ der ve satar. Malın yerini tutamaz, fiyat tekrar yükselir. Yani bunu bir kısır döngü olarak düşünün. Arz talep sorunu. Şu anda ikinci ele daha fazla talep var; ama fiyatlar yüksek. Yani yeni bir motorun olmaması saniye ibresini yükseltiyor. Her zamanki gibi büyük CC motorları kullanıyoruz. Ortalama bir motorun fiyatı 400-500 bin liradan başlıyor. 1.5-2 milyona kadar çıkıyor. 600 CC ile 1.800 CC arasında. Yani motosikletler için yapılan kanunları bizim de uygulamamızın uygun olacağını düşünüyorum. Çünkü biz esnaflar artık bittik. Adımız çıkıyor. Bu nedenle bizim için de bir yasa çıkarsa mutlu oluruz” dedi.

“ŞU ANDA MOTOSİKLETİN ÖN SİPARİŞ FİYATI 220 BİN LİRA, ALIP 250-260 BİNE SATILANLAR VAR”

Yeni motor aldığını söyleyen Levent İper, “Ben de sıfır motor aldım ama ön sipariş verdim. Ana modeller için ön sipariş vermek tabi ki mümkün değil. Çünkü hiç sıfır yok. 2. kalite bir motosiklet ön sipariş verebilirsiniz.167 bin lira civarı fiyata aldım.1 ay sonra ön sipariş verdim.Motosiklet 1-2 güne elimde olur.Ancak ön sipariş -Motosikletin gelmeden önce sipariş fiyatı 220 bin lira.Bayiler dışında alıp 250-260 bine satanlar var.İşte hızlı Mesela almak isteyenlere 260 bin lira satıyorlar. motosiklet bu durumda bir sorun var tabi bu sorunu çözmek için piyasaya yeni motorsiklet yada yeni arabalar geliyor bunun dışında bir analiz olacağını sanmıyorum aslında motosiklet ve otomobil fiyatları Bunun dışında dünyada buna sebep olan chip krizi ya da sıfır araba ve motosikletlerin olmaması gibi farklı sebepler de var.Bundan dolayı 2. el fiyatları hep artıyor. Ayrıca serbest piyasada insan çoğaldıkça diğerleri zincirleme çoğalıyor. Bu şekilde bir sıkıntı var maalesef” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Cennet Escort
Bozhane Escort
Yamanevler Escort
Cumhuriyet Escort
Aydınlar Escort
Yolçatı Escort
Fenerbahçe Escort
Balaban Escort
Yeşilbayır Escort
Topkapı Escort
Yunus Emre Escort
Cumhuriyet Escort
Hisarbeyli Escort
Doğancılı Escort
Telsizler Escort
İdealtepe Escort
Güzelce Escort
Dizdariye Escort
Firuzköy Escort
Mehmet Akif Ersoy Escort
Emniyet Evleri Escort
Muratpaşa Escort
Fener Escort
Hürriyet Escort
Çengeldere Escort
İncirtepe Escort
Yeşilköy Sb Escort
Harbiye Escort
Avcılar Escort
Çeliktepe Escort
Abdurrahman Nafiz Gürman Escort
Cumhuriyet Escort
Orhangazi Escort
Şile Escort
Cumhuriyet Escort
Esenevler Escort
Fatih Escort
Bahçelievler Escort
Çubuklu Escort
Cevizlik Escort
Kurtköy Escort
Uğur Mumcu Escort
Kurna Escort
Yukarı Escort